محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 13
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 523

خواص عرق نعنا، عرق زنیان و دمنوش آویشن برای سلامتی چیست؟


خواص عرق نعنا، عرق زنیان و دمنوش آویشن برای سلامتی چیست؟

عرقیات و دمنوش های گیاهی دارای خواص فراوانی برای سلامتی هستند و جایگاه ویژه ای در طب سنتی دارند. در سال های اخیر با افزایش تمایل مردم به استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک، استفاده از گیاهان دارویی نیز بیشتر شده است. هم اکنون برخی از محصولات داروخانه ای مثل شربت سرفه هایی که بر پایه آویشن هستند نیز منشا گیاهی دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نشریه علمی جهان شیمی فیزیک، عرقیات و دمنوش های گیاهی سرشار از مواد مغذی هستند و در مقایسه با بسیاری از داروهای شیمیایی، عوارض جانبی خاصی برای فرد ندارند. بنابراین می توان با استفاده از آنها سطح سلامتی بدن را ارتقاء بخشید. در ادامه به معرفی خواص عرق نعنا، عرق زنیان و دمنوش آویشن می پردازیم.

عرق نعنا یکی از پرکاربردترین عرقیات گیاهی است که تقریبا در همه خانه های ایرانی وجود دارد. این عرق گیاهی برای رفع مشکلات گوارشی فوق العاده است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

عرق زنیان نیز در طب سنتی برای رفع مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه و کرامپ های شکمی تجویز می شود و البته با خواص ضد التهابی می تواند برای درمان آرتروز و نقرس مفید باشد.

آویشن به دلیل عطر و طعم خاص خود یکی از گیاهان دارویی پرکاربرد در آشپزی است. آویشن به عنوان ادویه در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و عطر و طعم فوق العاده ای به آنها می بخشد. دمنوش آویشن معمولا از گیاه خشک شده آن تهیه می شود و برای رفع مشکلات گوارشی و التهاب بسیار مفید است.

طبع عرق نعنا، عرق زنیان و دمنوش آویشن گرم و خشک است بنابراین افرادی که طبع گرم دارند باید با احتیاط بیشتری از آنها استفاده کنند.

  انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 4

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما