محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 7
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 517

بازسازی حس بویایی با استفاده از یک ایمپلنت


بازسازی حس بویایی با استفاده از یک ایمپلنت

تهران - ایرنا - محققان سرگرم ابداع ایمپلنتی هستند که بو را تشخیص می‌دهد و با تحریک مغز باعث می‌شود که این بخش مهم بدن همان بو را حس کند، آنها امیدوار هستند به زودی راهی برای از دست رفتن حس بویایی افرادی که در اثر کرونا، آسیب مغزی یا جراحی تهاجمی بویایی خود را از دست داده اند، پیدا کنند.

به گزارش روز پنجشنبه گروه اخبار آموزش ایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان دانشگاه ویرجینیا در آمریکا در حال ساخت ایمپلنتی مشابه ایمپلنتی هستند که در حال حاضر برای بهبود شنوایی استفاده می شود، این ایمپلنت زمانی که رایحه ای را تشخیص می دهد مغز را تحریک کرده و توانایی بویایی فرد را باز می گرداند.

در حال حاضر تنها نمونه اولیه این ایمپلنت ساخته شده است اما اگر نتایج آزمایش آن موفقیت آمیز باشد، این موفقیت می تواند میلیون ها نفر را امیدوار کند زیرا آمارها تخمین می زنند که پنج درصد از مردم جهان از این وضعیت ناتوان کننده رنج می برند.

این ایمپلنت بر اساس کاشت حلزون حلقه ای برای بهبود شنوایی ساخته شده است. از دست دادن حس بویایی که به آنوسمی معروف است، زمانی رخ می دهد که عصب های پیاز بویایی آسیب ببینند، به این معنی که دیگر اطلاعات بویایی را به مغز منتقل نمی کنند.

سال هاست عصب شناسان با مشکل بیمارانی که حس چشایی و بویایی خود را از دست داده اند و به دلیل پیچیدگی سیستم عصبی با مشکلات بویایی دست و پنجه نرم می کنند.

  انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 4

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما