محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 516

نکات مهم در خرید عطر زنانه و مردانه که باید بدانید


10 نکته مهم در خرید عطر زنانه و مردانه که باید بدانید!

عطر و ادکلن از گذشته تا به امروز جایگاه ویژه­ای در میان مردم داشته است. در طول تاریخ، عطر و ادکلن به شکلهای مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار گرفته است. شاید جلب توجه و نظر دیگران و تلاش برای بهترین اثر را بر روی مخاطبان گذاشتن مهمترین دلیل استفاده از عطر و ادکلن بوده است.

رایحه عطرها به خوبی نمایانگر شخصیت افراد هستند. با بوی عطر، خود را به دیگران بشناسانید و با شخصیت آنها آشنا شوید. با استفاده از عطر با یک رایحه خاص برای همیشه در ذهن دیگران ماندگار یا حتی با آن رایحه شناخته شوید. می­توانید با رایحه شگفت­انگیز عطرها بهترین اثر را بر روی دیگران بگذارید. اما برای اینکار خرید عطر به تنهایی کافی نیست. خرید عطر نکات و آداب خاص به خود را دارد که بهتر است آنها را بدانید و تصمیم هوشمندانه­ای در انتخاب و خرید عطر بگیرید.

در این مطلب می­خواهیم با هم بررسی کنیم، چند نوع عطر در بازار وجود دارد و هر کدام چه تفاوتی با هم دارند؟ چه نُتی از عطر را برای خرید انتخاب کنیم؟ چه عطری را برای چه فصلی خرید کنیم؟ برای هر نوع پوست چه رایحه­ای مناسب است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب صحیح نوع عطر

عطرها با فرمول­ها و کیفیت­های متفاوتی ساخته می­شوند که این باعث تغییر کیفیت و قیمت عطر می­شود. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از عطرها داشته باشیم، باید بگوییم که عطر­ ترکیبی هوشمندانه از آب، الکل و مایع اصلی عطر که همان ماده گرفته شده از مواد طبیعی و معطر هستند، است. میزان غلظت مایع عطر، نوع، کیفیت و میزان ماندگاری عطر را تعیین می­کند. با توجه به تعریفی که از عطر داشتیم، عطر­ها به 5 دسته اصلی تقسیم می­شوند. پرفیوم، ادو پرفیوم­، ادو تویلت، ادکلن و او فرش.

پرفیوم یا پارفوم (Parfum): دسته اول پرفیوم­ها هستند. این نوع عطر غلیظ­ترین نوع عطر است و با عباراتی مانند extrait de parfum یا pure perfume بر روی عطر شناخته می­شود. این نوع عطر غلظت 15 تا 40 درصدی دارد و با توجه به غلظت بالایش باکیفیت­ترین و البته گران­ترین نوع عطر است. پرفیوم­ها معمولا بین 6 تا 8 ساعت ماندگاری دارند و برای استفاده در محل کار، گردش و مسافرت مناسبترین گزینه هستند.

ادو پرفیوم (eau de parfum) یا EDP: این نوع عطر غلظت بین 15 تا 20 درصد دارد. بعد از پرفیوم، ادو پرفیوم­ها بالاترین غلظت، کیفیت و ماندگاری را دارند و کمی از پرفیوم­ها ارزانترند. ماندگاری ادو پرفیوم­ها بین 4 تا 5 ساعت است و برای قرارهای شبانه، مهمانی­ها و عروسی­ها بهترین انتخاب هستند.

ادوتویلت (Eau de toilette) یا EDT: سومین دسته غلظتِ 4 تا 15 درصدی دارند. این نوع عطر قیمت مناسبتری نسبت به دو نوع اول دارد و محبوب­ترین و رایج­ترین نوع عطر در جهان است. ادو تویلت­ها بین 1 تا 3 ساعت ماندگاری دارند و برای قراهای دوستانه و صمیمی و محیطهای عمومی مناسبند.

  انتشار : ۲ آذر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 4

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما